Tuesday 10 June 2014

#29 Ceva dulce...

Pentru cã ieri în Belgia a fost sãrbãtoare si toatã lumea a avut liber de la universitate si de la lucru eu mi-am propus sã gãtesc ceva gustos cãci de mult timp nu am fãcut-o. Si pentru cã mi-a iesit bine si foarte gustos as vrea sã impart reteta cu voi. Pentru cei care iubesc sã gãteascã, pentru cei care iubesc tortele si tot ce e dulce, pentru cei care au o sãrbãtoare si înkã nu stiu ce desert sa pregãteascã, pentru cei care doresc sã-si alinte odorasii sau iubitul/sotul cu ceva gustosel si pentru cei pofticiosi iatã reteta!

Ingrediente:

Pentru blat
12 ouã
250 g zahãr
225 g fãinã albã
12 linguri ulei
4 linguri cacao
8 g praf de copt


Pentru sirop (eu nu am folosit sirop pentru cã prefer turtele sã fie mai uscãtele)
300 ml apã
5 linguri zahãr
3 linguri esentã rom

Pentru cremã
400 ml friscã
400 g ciocolatã purã
150 g nuci mãcinate (puteti folosi în loc de nuci alte fructe: zmeurã, cãpsune etc.)

Pentru glazurã
100 ml friscã
100 g ciocolatã purã

Etapele de pregãtire:
1. Batem ouãle împreunã cu zahãrul

2. Amestecãm ingredientele uscate: fãina, cacao si praful de copt

3. Adãugãm amestecul uscat si uleiul la ouãle bãtute cu zahãr

4. Împãrtim masa obtinutã în douã, le turnãm în format tapetatã cu hîrtie de copt. Puteti folosi forme de orice dimensiune, eu am folosit formã dreptunghiularã 40*30 cm. Coacem cele 2 blaturi în cuptor la 225 grade.
5. Cît timp se coc blaturile pregãtim crema. Amestecãm ciocolata si frisca, le punem la foc mic pînã se topeste ciocolata însã fãrã a aduce la punctul de fierbere. Lãsãm sã se raceascã apoi adãugãm nucile.

6. Glazura o gãtim la fel ca crema.

7. Siropul îl pregãtim în felul urmãtor: fierbem apa împreunã cu zahãrul, cînd zahãrul s-a topit luãm de pe foc si adãugãm romul. Lãsãm sã se rãceascã.
8. Tãiem fiecare blat copt în douã pãrti egale, în total avem 4 blaturi.

9. Punem primul blat pe o tavã, îl însiropãm (eu nu am însiropat) si întindem o treime din cremã peste el. Procedãm la fel cu al doilea si al treilea blat. Peste al patrulea blat întindem glazura, fãrã nuci.
10. Dãm torta la rece pentru cel putin o orã. Dupã o orã cu un cutit bine ascutit tãiem în bucãti mici.
Eu am împãrtit torta în 12 mici prãjituri. Ornamentãm dupã dorintã si fantezie!



Informatii nutritive pentru 1 portie (torta mea are 12 portii pentru cã am împãrtit-o in 12 bucãti):
Calorii: 643
Grasimi: 39,9 g
Colesterol: 175 mg
Proteine: 22,4 g
Glucide: 56,9 g


POFTA BUNA!!!

No comments:

Post a Comment