Friday 27 November 2015

#54 TravelDiary - Krakow de doua ori... Twice in Krakow...


[RO] Imi place sa scriu impresii despre călătoriile care le fac, despre locurile e le vizitez sau despre diferite evenimente... Din păcate nu mereu găsesc timp sa fac acest lucru imediat... De cele mai multe ori o fac cind am timp si mai ales cind imi revin in memorie acea călătorie, oras sau țară...

[EN] I like to write about impressions of the trips I do, the places I visit or different events... Unfortunately, due to the lack of time, I don't write immediately after the event took place... Usually I write when I have free time or when I miss that trip, city or country...


[RO] Astăzi mi-am amintit de un oras extraordinar de frumos din Polonia, Krakow, pe care l-am vizitat de două ori... Prima vizita a fost in toamna anului trecut, 2014, cind am mers intr-o călătorie organizata din cadrul programului universitar pe care îl urmez... Era sfirsit de noiembrie, era un frig de care nu mai simțisem cîțiva ani, un semn al naturii ca peste citeva zile in calendar va fi 1 decembrie, deja iarna cu toate legile si farmecul ei... Si cum se obișnuiește in întreaga lume, orașul era deja decorat cu luminițe, brazii erau împodobiti, iar iarmarocul de iarna își aștepta vizitatorii... In întregul oras se simțea o atmosfera de sărbătoare... Cea mai frumoasa amintire din Krakow e momentul cind am urcat într-un tramvai vechi, afara era deja seara, luminile in oras erau aprinse, iar eu admiram orașul prin fereastra tramvaiului, o senzație de parca ma simțeam intr-o poveste... 
Dar pentru ca ne-am dus acolo in scop academic, 4 zile din cele 5 petrecute in Krakow, am mers la lectii la cunoscuta universitate din Krakow, Jagiellonian University... După lectii am mers impreuna cu un ghid in partea veche a orașului, despre care am aflat mult de la ghidul nostru... Iar in alta zi am mers cu alți 2 băieți care ne-au ghidat in mini excursia din parte comunista a orașului, care încă mai păstrează elemente si trăsături din acea perioda de comunism...
Restul timpului l-am dedicat plimbărilor prin acest oras minunat si shoppingului, si desigur am gustat din bucătăria poloneza...

A doua posibilitate sa revin in acest oras a fost vara acestui an, cind am am fost invitați la o nunta poloneza-belgiana într-un oras din apropierea orașului Krakow. Simbata după amiaza am asistat la căsătoria religioasă a cuplului care ne-a invitat la nunta lor, iar simbatata seara am dansat si ne-am distrat la petrecerea nuntii lor... A fost o nunta frumoasa, veselă si cu multă dispoziție buna... 
Iar pentru ca biletul de întoarcere in Belgia era tocmai peste o zi după nunta, am hotarit sa vizitam orașul Krakow, cu atit mai mult ca sotul nu a mai vizitat orașul pina atunci... Krakow vara e la fel de frumos, impresionant si minunat ca si iarna... Aceleași "pieroghi" delicioase, aceeași arhitectura minunata si aceleași biserici, castel sau case impunătoare... 


[EN] Today I would like to tell you about an awesome city from Poland, Krakow, a city I visited twice... For the first time I have there last autumn, when I went there with my colleagues from university, it was an organized study trip... It was at the end of November, it was very cold, a sign that winter comes very soon... As it is used worldwide in this period, the city was decorated with multicolored lights, the Christmas trees were  decorated as well, and the Christmas market was ready to welcome its guests... The unforgettable memories from Krakow is when I took an old tram, outside was already dark, the lights in the city were on, and I was admiring the night city through the window of the tram... I remember, it was like in a fairy tale... 
Because our trip had also a study purpose, 4 days from 5 spent in Krakow, we attended several lectures at the famous Jagiellonian University from Krakow... After lectures we went to the Old City together with a guide who told us about history of the city... Next day we joined two guys in the communist part of the city, where the communist architecture and influences are still present...
The rest of the time we enjoyed our stay in Krakow going shopping, or walking, and of course eating some Polish specialties...

I came back to Krakow in the summer, when we, me and my husband, were invited to a Polish-Belgian wedding in a city close to Krakow... The wedding took place on Saturday, it was an amazing wedding, with a lot of joy... Next day we visited Krakow, for me it was the second time, for my husband the first visit in Krakow... Krakow was the same as I saw almost 8 months ago... The city during the summer is as beautiful as in the winter... The same tasty "pierogi", the same amazing architecture, and the same wonderful churches, houses and castle...





































No comments:

Post a Comment